Aktuálne informácie pre žiakov a zákonných zástupcov počas pandémie COVID-19 →
Zásady dištančného vzdelávania v 1. polroku školského roka 2020/2021
VÝCHODISKÁ
Minister školstva, vedy, výskumu a športu podľa § 150 ods. 8 zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „školský zákon“) s účinnosťou od 12. októbra 2020 do odvolania vydal rozhodnutie číslo 2020/17294:1-A1810 a manuál pre stredné školy, ktorý upravuje organizáciu a podmienky výchovy a vzdelávania v stredných školách pre školský rok 2020/2021. Cieľom dokumentu je stanoviť základné prevádzkové podmienky stredných škôl po dobu trvania pandémie ochorenia COVID-19 a pre potreby dodržiavania protiepidemických opatrení a odporúčaní. Dokumenty boli aktualizované 11. októbra 2020 podľa platných opatrení a odporúčaní Úradu verejného zdravotníctva SR.
Vzhľadom na mimoriadnu situáciu a v snahe zabezpečiť spravodlivosť pri hodnotení každého žiaka rešpektovaním individuálnych podmienok na domácu prípravu a dištančné vzdelávanie pedagogická rada prijíma nasledujúce opatrenia:
- Princípy a zásady dištančného vzdelávania pre žiakov:
- Dištančná forma vzdelávania žiakov školy prebieha prostredníctvom elektronickej komunikácie s pedagogickými zamestnancami školy nasledujúcimi formami:
- prostredníctvom edukačného portálu EduPage,
- prostredníctvom Office 365,
- prostredníctvom e-mailovej komunikácie.
- Žiaci sa riadia mimoriadnym rozvrhom online hodín platným od 13.10.2020 pre párny a nepárny týždeň.
- Žiaci nesmú bez súhlasu vyučujúceho na online hodinách zhotovovať obrazový, zvukový a obrazovo-zvukový záznam.
- Na offline vyučovaní budú učiteľmi jednotlivých predmetov pomocou EduPage zadávané pracovné listy, úlohy, projekty, laboratórne práce a iné.
- Úlohy zadané učiteľom spracovávajú a odovzdávajú v termíne, ktorý určí učiteľ.
- Všetci žiaci sú povinní sa riadiť pokynmi jednotlivých vyučujúcich.
- V prípade nesprávne vypracovaných úloh, učiteľ poukáže na chyby a požiada žiakov o ich odstránenie. Žiaci opravené úlohy opätovne pošlú učiteľovi.
- Všetci žiaci školy sa budú zúčastňovať dištančného vzdelávania riadeného vyučujúcimi jednotlivých vyučovacích predmetov.
- Ak majú žiaci akýkoľvek technický problém s pripojením, kontaktujú Ing. J. Vrabla. Ak majú problém s vypracovaním úlohy, kontaktujú vyučujúceho.
- Žiaci sú povinní zúčastňovať sa dištančného vzdelávania (online aj offline formy) vo všetkých predmetoch.
- Ak sa dištančného vzdelávania nemôžu zúčastniť (lekárske, rodinné dôvody…), svoju neprítomnosť musia ospravedlniť.
- V prípade, že sa žiak nemôže zúčastňovať na dištančnom vzdelávaní, plnoletý žiak alebo rodič o tom informuje triedneho učiteľa.
- Absencia žiakov na online hodinách bude zaznamenávaná príslušnými vyučujúcimi jednotlivých vyučovacích predmetov v elektronickej triednej knihe.
- Neplnoletých žiakov ospravedlňuje elektronickou formou (e-mail) zákonný zástupca do 5-tich pracovných dní. Plnoletí žiaci sa ospravedlňujú sami do 5-tich pracovných dní. Ak sa tak nestane, vymeškané hodiny budú evidované ako neospravedlnené.
- Absencia na offline vyučovaní bude riešená triednymi učiteľmi v spolupráci s rodičmi.
- Dištančná forma vzdelávania žiakov školy prebieha prostredníctvom elektronickej komunikácie s pedagogickými zamestnancami školy nasledujúcimi formami:
- Princípy a zásady dištančného vzdelávania pre učiteľov:
- Učiteľ najskôr dohodne a overí možnosti spolupráce so žiakmi, až potom ich začne realizovať.
- Všetci učitelia pravidelne zapisujú učivo online hodín do elektronickej triednej knihy.
- Učitelia jednotlivých predmetov budú zadávať žiakom úlohy v primeranom rozsahu a primeranej náročnosti s určením presného termínu na preštudovanie/vypracovanie:
- nové učivo na samoštúdium (napr. študijné texty, prezentácie, …),
- úlohy na precvičenie učiva (pracovné listy, doplňovačky, …),
- zadania na overenie pochopenia učiva (testy, previerky, …),
- projekty na samostatnú prácu.
- Učitelia poskytujú žiakom do 7 dní od zadaných úloh konštruktívnu spätnú väzbu, identifikujú chyby, ktorých sa dopúšťajú, a navrhujú postup pri ich odstraňovaní.
- Učiteľom sa odporúča počas dištančného vzdelávania zohľadniť aj sebahodnotenie žiaka.
- Učitelia môžu hodnotiť jednotlivé aktivity žiakov známkami alebo percentami. Hodnotenie má pomôcť žiakom napredovať vo vzdelávaní.
- V prípade neplnenia zadaných úloh vyučujúci priebežne informujú príslušného triedneho učiteľa, ktorý kontaktuje zákonných zástupcov žiaka s cieľom zistenia príčin neplnenia úloh a zjednania nápravy.
- Princípy a zásady dištančného vzdelávania pre triednych učiteľov:
- Triedny učiteľ raz za dva týždne uskutoční online triednickú hodinu, pričom v kontakte so žiakmi je podľa potreby.
- Pravidelne informuje žiakov triedy o usmerneniach vedenia školy.
- Telefonicky alebo e-mailom skontaktuje zákonného zástupcu žiaka, v prípade plnoletosti samotného žiaka, za účelom nápravy problémovej situácie. Ak taká nastane, o takejto komunikácii si urobí záznam.
- Triedny učiteľ má prehľad o zadávaní úloh, zadaní a online výučbe vo svojej triede a priamo komunikuje so žiakmi, následne s učiteľmi jednotlivých predmetov.
- V prípade, že triedny učiteľ získa informáciu o PN žiaka, prípadne mu zákonný zástupca žiaka nahlási, že žiak má technické problémy s pripojením na internet, resp. má poruchu počítača, informuje o tejto skutočnosti všetkých vyučujúcich v danej triede.
V Košiciach 12.10.2020
Študenti a učitelia majú nárok na Office 365 Education bezplatne, vrátane aplikácií Word, Excel, PowerPoint, OneNote, OneDrive, Outlook, Teams a ďalších nástrojov na štúdium.