Ako môžu žiaci presvedčiť matematiku, aby ich mala rada? Skúste im prevrátiť vyučovanie. Ako to funguje?

Teória doma: Žiaci sa učia nové témy z videí, prezentácií alebo interaktívnych materiálov v pohodlí domova. Tým si sami určujú tempo učenia a pripravujú sa na praktickú časť hodiny.

Prax na hodine: Čas na vyučovaní využívajú naplno — spolu riešia praktické úlohy, diskutujú, analyzujú problémy a nachádzajú riešenia.

Prečo je to efektívne?

Aktívne učenie: Žiaci sú počas hodín maximálne zapojení — riešia úlohy, pracujú v tímoch a zdieľajú svoje nápady.

Rozvoj spolupráce: Pri skupinových aktivitách sa učia spolupracovať, klásť otázky a argumentovať svoje riešenia.

Zábava a motivácia: Matematika sa mení na dobrodružstvo, kde sa hľadajú odpovede na zaujímavé otázky.

Podpora samostatnosti: Učenie teórie doma vedie žiakov k väčšej zodpovednosti a organizácii vlastného času.

Našim cieľom je, aby matematika nebola len o vzorcoch, ale o rozvíjaní logického myslenia a kreatívnych schopností, ktoré naši žiaci využijú v každodennom živote.

Držíme palce všetkým, ktorí tento nový spôsob učenia už zažívajú aj vďaka realizácii projektu v rámci #Komenského inštitút, a tešíme sa na ďalšie spoločné úspechy!

Fotogaléria — Komenského inštitút – matematika